Vårt kvalitetsarbete
Kvalitet skapas i olika möten med kunder, medlemmar och givare. Blomsterfondens ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete är byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån kundens perspektiv, önskningar och behov. Vårt ledningssystem är utformat i enlighet med Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd och Blomsterfondens kvalitetsmål.
Vi planerar, kontrollerar, följer upp och utvärderar verksamheten systematiskt och fortlöpande genom egenkontroller för att regelbundet säkra verksamhetens kvalitet. Läs mer hos Socialstyrelsen där det finns mer information och jämförelser av hälso- och sjukvårdens och socialtjänstens olika verksamheter över hela Sverige.
Synpunkter och klagomål
Vi värnar om öppenhet och strävar alltid efter en god dialog med våra medlemmar, hyresgäster och boende. Därför är vi tacksamma för dina synpunkter förslag och klagomål så att vi kan utveckla och förbättra vår verksamhet. Skicka in dina synpunkter till oss på info@blomsterfonden.se.
Kvalitetsregister
I syfte att utveckla Blomsterfondens verksamhet arbetar vi i ett antal nationella kvalitetsregister. Registren ska bidra till en likvärdig och kvalitativ vård oavsett var i landet vården ges. Blomsterfondens verksamheter arbetar i Senior Alert, Palliativa registret och BPSD.