Frågor och svar om medlemsavin m.m.
Här kommer lite svar på vanliga frågor som vi ofta får per telefon eller e-post:
När ska medlemsavgiften vara betald?
Avgiften för 2017 ska vara oss tillhanda senast den 28 februari.
Jag skulle vilja betala medlemsavgiften via autogiro istället. Hur gör jag då?
Fyll i en autogiroanmälan som du hittar här. Skicka in den till Blomsterfonden, Medlemsservice, Box 114, 182 05 Djursholm. Vi behöver din anmälan senast den 20 januari för att kunna dra medlemsavgiften från ditt konto den sista bankdagen i januari månad.
Jag har flyttat, hur ändrar jag adressen?
Om du har gjort en adressändring så får vi den automatiskt via Spar och Skatteverket. Du behöver inte göra någonting.
Jag har fått ändrade familjeförhållanden och står i bokö. Hur gör jag?
Kontakta medlemsservice så ordnar vi det.
Jag vet inte om jag står i Blomsterfondens bokö. Hur tar jag reda på det?
Titta på medlemsavin. Där står ditt ködatum angivet, om du har ställt dig i bokö. Om det inte står något datum och du vill ställa dig i bokö, skicka ett mail till medlemsservice så ordnar vi det.
Jag har nyligen blivit medlem och ställt mig i bokö, men jag kan inte logga in på SeniorboTorget. Varför fungerar det inte?
Om du nyligen blivit medlem så kan du inte logga in på SeniorboTorget förrän du har betalat medlemsavgiften. Så fort den är betald får du information om hur du går tillväga för att logga in.
Jag skulle vilja ha kommunikation från Blomsterfonden via e-post, men vet inte om jag har angivit någon e-postadress. Hur tar jag reda på det?
Titta på medlemsavin. Om du har angivit en e-postadress så finns den där. Om du behöver ändra den kan du kontakta medlemsservice.
Har du andra frågor så kan du kontakta medlemsservice på telefon 08-555 94 751 eller skicka ett mail till medlem@blomsterfonden.se