Den 9:e mars startar vi vår nya webbtjänst SeniorboTorget för förmedling av våra seniorbostäder. För dig som köar till en seniorbostad kommer tjänsten att innebära en del förändringar.

Nyheter

  • Du kan logga in och se vilka lägenheter som just nu är lediga, få information om hyresnivån,
    området, tjänster, se bilder, lägenhetsritning m.m.
  • Du kan anmäla ditt intresse för den specifika bostaden på hemsidan samt se hur många som
    anmält sitt intresse och har längre kötid än du. De med längst kötid kallas till visning.
  • Du kan abonnera på webbtjänsten och få e-post varje gång en lägenhet i önskvärt område och
    storlek blir ledig. För detta måste du uppge en e-postadress.

Hur loggar jag in?

Information om hur du loggar in har skickats hem till dig per brev tillsammans med medlemsavin för 2015.

Du kommer att hitta SeniorboTorget här på vår hemsida under fliken ”Seniorboende”. Där klickar du sen vidare till
”SeniorboTorget”. (OBS Gäller från den 9 mars!)

E-postuppgifter

Om din e-post står på medlemsavin du nyligen fått i brevlådan, behöver du inte kontakta oss. Finns inte din e-postadress
noterad på den medföljande medlemsavin eller är felaktig kan du enkelt lägga till/ändra själv när du väl är inloggad på SeniorboTorget.

Du kan också enkelt lämna din e-postadress här på hemsidan eller mejla den till medlem@blomsterfonden.se.
Observera att du kan logga in först fr.o.m. den 9:e mars!. Om du är medsökande kan även du prenumerera på erbjudanden till din e-postadress. Då gäller samma som beskrivningen ovan.

Hur gör man?

När du är inloggad på SeniorboTorget finner du på första sidan instruktioner över hur du kommer igång med webbtjänsten, exempelvis ändra lösenord, göra intresseanmälningar m.m.

För dig som inte har en dator eller e-postadress och som behöver få lägenhetserbjudanden brevledes, gör så här:
• Fyll i och skicka in talongen som bifogades med medlemsavin och brev om SeniorboTorget. Glöm inte att ange vilket område och storlek på lägenhet du är intresserad av.

Under en övergångsperiod, fram till 2016-02-01 kommer de som i nuläget inte har någon e-postadress eller någon anhörig/vän att ta hjälp av kunna erhålla erbjudande per brev. Om så är fallet måste ni höra av er till oss med era önskemål.Det går bra att informera medlemsservice via medföljande talong alternativt kontakta oss på telefonnummer 08-555 94 751. Observera! Om du har stått i kö sedan 2000 eller tidigare och nyligen varit i kontakt med oss och redan uppgivit dina kontaktuppgifter eller önskemål behöver du inte höra av dig igen.

Om du inte har e-post måste vi erhålla ditt svar senast 20 februari 2015. Därefter kommer de som inte svarat att sättas som passivt köande och kommer inte kunna ta del av lägenhetserbjudanden till dess att de hört av sig till oss.

 

För frågor om  SeniorboTorget går det bra att kontakta medlemservice.

Epost: medlem@blomsterfonden.se
Telefon: 08- 555 94 751 OBS! Förlängd telefontid under januari – mån–fre 9–15

Vi hoppas att vår nya webbtjänst ska underlätta lägenhetsförmedlingen, erbjuda dig bättre service och ge större möjlighet att ta del av information om lägenheterna inför visning samt ge dig information om var du står i kön.

Stort tack för att du är med och stöttar Blomsterfondens syfte och arbete!